torstai 27. kesäkuuta 2013

Tanska


Sunnuntaina saavuttiin Kööpenhaminan lentokentälle noin 13.30 ja tavattiin siinä Englannista tulleet Jennie, Jodie ja Lydia, norjalainen Lisa ja tanskalainen Morten, joka toimi reissun aikana meidän oppaana. Käytiin viemässä tavarat rautatieasemalle säilytykseen ja sen jälkeen mentiin katsomaan Pieni merenneito –patsasta. Kävelymatka oli pitkä, mutta tulipahan nähtyä kaunista Kööpenhaminaa samalla. Patsaan nähtyämme mentiin hotellille ja tavattiin siellä englantilaiset Sophie, Zac ja Sophien vanhemmat. Morten ja osa tytöistä meni illalla huvipuistoon, mutta Essi, Lidia, Zac ja minä päätettiin hieman kierrellä lähistöllä, ja nähtiinkin Kööpenhaminan vanhimmat talot, joissa vielä asutaan! Yritettiin tietenkin samalla pitää silmällä, josko Paramorea näkyisi, mutta ei käynyt tuuri. 

Meidän porukka Sophieta ja Zacia lukuun ottamatta

Pieni merenneito

Nämä talot olivat ilmeisesti niitä Kööpenhaminan vanhimpia


Oltiin päätetty, että mennään jonottamaan joskus neljän-viiden aikoihin aamusta, mutta sitten saatiinkin tietää illalla joskus kymmenen aikaan, että faneja oli jo keikkapaikalla jonottamassa. Puolet meidän porukasta päätti sitten mennä nukkumaan ovien ulkopuolelle ja pitämään paikkaa meille lopuille. Lidia, Essi, Sophie, Zac ja minä jäätiin hotellille nukkumaan ja tehtiin vuoronvaihto puoli viiden aikoihin, niin Jodie, Jennie, Morten ja Lisa pääsivät ihan sänkyyn lepäämään. Lydialle oli tullut huono olo huvipuistossa, joten hän lepäili koko yön, mutta hän sitten tuli jonottamaan yhdentoista aikoihin, kun oli toinen vuoronvaihto. Essi, Lidia ja minä käytiin siinä vielä hotellilla laittautumassa ja hakemassa keikkaliput yms. Loppupäivä menikin istuskellessa, tosin nähtiin kun kiertuejäsenet Jon ja Justin kävelivät bussista sisään keikkapaikalle ja Taylorkin livahti aivan vierestä ohi.
  
(jonossa kulutettiin aikaa mm. laulamalla)

Meidän edessä olleet ruotsalaiset fanit pitivät yllä numerojärjestystä, joka toimi loppujen lopuksi jopa ihan hyvin, mutta tietenkin ovia avattaessa joitain myöhemmin tulleita tunki eteen, mutta ei kuitenkaan ollut aivan kamala tungos. Eturivipaikka kuitenkin siinä minulta meni, Lidia onneksi aidalle pääsi. Itse olin sitten tosiaan toisessa rivissä meidän porukan englantilaisten tyttöjen takana.

Suomea edustamassa

Keikka oli tietenkin aivan mieletön, sekä vanhoja että uusia Paramoren kappaleita soitettiin. Keikkapaikka oli pieni ja lava olikin tosi lähellä, ja oli mahtavaa nähdä lempibändini jäsenet niin läheltä. Keikan aikana odotteli, että milloinkohan Anklebiters-kappale tulee, koska sen aikana Paramore on ottanut faneja lavalle, ja tietenkin haluttiin sinne päästä. Whoa-kappaleen jälkeen lavalle sitten tuotiinkin lisämikrofoneja, ja heti ensimmäisenä Hayley meni osoittamaan Lidiaa! Tanskan keikkahan oli Lidian kymmenes, ja hänellä oli Suomen lippu, jossa luki ”My #10 show, can I sing with you? @invalidia”. Hayley kävi osoittamassa lavalle myös muutkin meidän keikkaseurueesta, minua ja Essiä lukuun ottamatta. Lidia kyllä kovasti yritti Hayleylle näyttää, että valitsisi minut, mutta mitään ei tapahtunut. Lopulta Hayley sanoi, että eiköhän kaikki ole jo lavalla, mutta sitten Lidia ja Jennie vielä kerran osoittivat minua ja Hayley päätti ottaa minutkin! Siinä vaiheessa olin jo niin epätoivon partaalla, että oli kyllä suuri helpotus lavalle päästä. Oli aivan uskomaton tunne nousta lavalle ja katsoa yleisöön, sitä ei ihan joka päivä pääse kokemaan. 
Lidian video lavalta

Paramore sitten soitti Anklebitersin ja me hypittiin, riehuttiin ja laulettiin. Paljon en kyllä lavalla olemisesta muista, mutta onneksi yleisössä on aina ihmisiä, jotka kuvaavat, kunhan he vain laittaisivat videot nettiin. Kappaleen päätteeksi syöksyin heti halaamaan Hayleyä ja Lidiakin tuli siihen, joten meillä oli siinä pieni ryhmähali. Lavalta poistuessani halasin vielä Tayloriakin, kun hän siinä sattui seisomaan. Lavan takana purskahdin sitten välittömästi itkuun ja itkin koko loppukeikan ajan ja vielä varmaan 15 minuuttia sen jälkeen haha. Mentiin heti keikan jälkeen keikkapaikan takaoven luo ja minä istahdin maahan itkemään ja pian Hayley tuli ulos, mutta hän ei voinut jäädä juttelemaan tai mitään, koska hänet vain vietiin nopeasti keikkabussiin. Odottelimme Tayloria ja Jeremyä jonkin aikaa, mutta alkoi tulla niin kylmä, että piti palata hotellille. Ilmeisesti pojat olivat kuitenkin myöhemmin tulleet ulos ja jakaneet nimmareita sekä ottaneet kuvia fanien kanssa... No, me oltiin sentään lavalla! On vain tosi iso harmi, ettei Essi päässyt, kun hänen edessään oli niin pitkiä tyyppejä, ettei häntä oikein näkynyt. Seuraavalla kerralla sitten on hänen vuoronsa!

We arrived in Denmark at about 13.30 and met up with Jodie, Jennie and Lydia from England, Lisa from Norway and Morten from Denmark at the airport. We took our stuff to the railway station and then went to see the Little Mermaid statue. The walk was quite long, but the weather was nice and the scenery beautiful. After that we went to take our stuff to our hotel, and met Sophie, Zac and Sophie's parents there. Essi, Lidia, Zac and I walked around a bit while the others went to this amusement park called Tivoli. While strolling the streets, a nice lady adviced us where to go to see the oldest buildings in Copenhagen where people still live. 

We had decided to go and queue at about four in the morning, but then we found out at about 10 pm that there were already fans outside the venue! Half of us then went to sleep there while the rest of us slept at the hotel until about 4 am when we changed shifts. 

The rest of the day went by really slowly, but finally the doors opened. Lidia got to the barrier, and when Hayley took people up on stage for Anklebiters, Lidia was the first one she picked! Everyone in our group got up on stage except for Essi because she was behind some really tall people so Hayley couldn't really see her. Next time it'll be her turn!
Vielä loppuun video koko keikasta, jos haluatte nähdä miten päästiin lavalle ja mitä siellä puuhattiin, hyppää kohtaan 01:07:40 niin näkyy Lidian lippu ja Hayley osoittamassa häntä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiattomuuksia ei julkaista.