Ajateltiin tähän alkuun tehdä pieni esittely, jotta nekin, jotka eivät meitä tunne, tietävät vähän siitä, ketkä ovat lähdössä reissuun.
Eli meitä on kaksi, Lidia ja Satu. Minä, Lidia, olen 20-vuotias, viime vuonna lukiosta valmistunut oululainen. Viettelen tällä hetkellä välivuotta työskennellen kahvilassa. Syksyllä suuntaan kulttuurituotantoa opiskelemaan toistaiseksi tuntemattomaan kaupunkiin. Satu taas on 19-vuotias yliopisto-opiskelija, joka opiskelee englannin kieltä ja kulttuuria Joensuussa. Me tutustuttiin suomalaisille faneille tarkoitetulla Paramore-foorumilla, ja tapasimme ensimmäistä kertaa Paramoren keikalla Edinburghissa, Skotlannissa 21. elokuuta 2012. Vietettyämme noin 11 tuntia sateessa jonottaen keikalle ehdimme tutustua aika hyvin toisiimme ja idea lähteä pienelle kiertueelle alkoi kehittyä.
Eli olemme siis menossa neljälle Paramoren keikalle, jotka ovat osa heidän Euroopan kesäkiertuettaan. Bändin uusin albumi "Paramore" julkaistiin 9. huhtikuuta (Suomessa 5.4), ja tämä kiertue on sen promoamista. Jos ei joku Paramoresta tiedä, (en tiedä miksi luet tätä blogia :D) käy kurkkaamassa paramorefinland.com, sieltä pitäisi löytyä eväät, joilla päästä alkuun. Bändihän koostuu siis kolmesta virallisesta jäsenestä, laulaja Hayley Williamsista, basisti Jeremy Davisista ja kitaristi Taylor Yorkista. Bändiin kuului ennen myös kitaristi Josh Farro ja rumpali Zac Farro, mutta he jättivät bändin ennen neljättä "Paramore"-albumia. Bändin uudella levyllä rumpuja soittelee rumpali Ilan Rubin, joka on myös Nine Inch Nails ja Angels and Airwaves -bändien riveissä.
Me ollaan molemmat oltu Paramore-faneja päälle viitisen vuotta ja käyty bändin keikoilla Suomessa ja ulkomailla. Tiedetään bändin kuulumiset paremmin kun oman perheemme (he he), ja ollaan molemmat ylläpitäjiä ParamoreFinland.comissa ja PmoreOnline.comissa. Vaikkemme välimatkan takia näe toisiamme usein, jutellaan me skypessä melkein joka ilta.
Idea lähteä kiertämään Paramoren perässä Pohjoismaihin sai tuulta purjeisiinsa, kun Paramore julkaisi kesälle 27.6.2013 keikan Ruotsiin, Borlängen Peace and Love -festivaaleille. Elettiin helmikuun alkua. Päätettiin lähteä ainakin Ruotsiin heitä katsomaan, odotettiin hartaasti myös Suomen keikkaa. Suomen keikka julkaistiin pian, jolloin saimme tietää, että bändi esiintyisi Rock the Beach -festivaaleilla kaksi päivää Ruotsin keikan jälkeen. Näiden keikkojen ollessa varmoja emme edes ajatelleet, että muita keikkoja tulisi, tai ainakaan sellaisia, joille menisimme. Pian ilmoitettiin kuitenkin Tanskan keikka (24.6), joka olisi bändin oma keikka. Omat keikat ovat aina festarikeikkoja parempia, joten ei tarvinnut paljon tätä etappia miettiä. Kolme keikkaa, vau, kuulosti hyvältä.
Elelimme onnellisesti kolmen keikan pauloissa, lennot ja majoitukset oli varattu. Lentoyhtiönä toimii SAS ja hotellina Omena Hotel, näistä joka maasta kun sattui sellainen löytymään! Eräänä päivänä töissä sain kuulla, että Paramore on menossa myös Osloon, Norjaan, ja omalle keikalle. Keikka olisi 25.6, eli Tanskan ja Ruotsin välissä. Emme olleet hirveän innokkaita laittamaan lisää rahaa kiertueeseemme, mutta halusimme olla nimenomaan peräkkäisillä keikoilla, joten Norjaan oli päästävä. Onni onnettomuudessa, lennoissa tuli muutoksia ja saimme peruttua osan, joten saatiin vähän rahaa käyttöön, mutta hävittiin myös jonkinverran rahaa tässä pienessä muutoksessa.
Paramore on hyvin aktiivinen bändi netissä, ja he juttelevat faneilleen paljon, erityisesti laulaja Hayley. Hayleyn kanssa juttelin heidän LiveJournalissaan tulevista keikoista, kerroin meneväni Tanskaan, Norjaan, Ruotsiin ja Suomeen keikalle. Hayley vastasi tähän, että "SEE YOU AT THE SHOWS YAY!". Satukin sai kerrottua tulevansa keikoille, ja Hayley kertoi odottavansa häntä myös innolla. Meistä kahdesta Satu ei vielä ole päässyt bändiä tapaamaan, minä olen useampaankin otteeseen, mutta korjaamme asian tällä kiertueella. ;) Paramore siis tietää kuka olen, olen mm. haastatellut heitä Suomen Ruisrock-festivaaleilla 2011, joten nämä keikat ovat erityisiä, koska bändi odottaa meidän tuloamme. ;) Ainakin toivotaan niin.
Tavoitteena on, että päivitetään tätä blogia meidän reissun 22-30.6 ajan joka päivä. Tämä tietenkin riippuu ihan siitä, löydetäänko matkalta langatonta, ilmaista nettiyhteyttä. Toivottavasti saamme tänne myös videomateriaalia, kuvia nyt ainakin on tulossa. Kannattaa siis seurailla blogia, jos meidän jutut kiinnostaa. :)
A short summary in English. This is the blog of Lidia and Satu, a blog of two Finnish girls that will follow a band called Paramore for a week. We will see the band live in Denmark, Norway, Sweden and Finland. We will be very sleep-deprived by the end of the week but it'll be all worth it.
Satu and I met at a Paramore show in Edinburgh, Scotland on August 21st 2012 but we had known each other online for a longer period of time. We both wanted to go and see the band play multiple times in a row so we're now embarking on this journey together. We both run paramorefinland.com and pmoreonline.com and we've both seen the band live in Finland and abroad.
Satu has not yet met the band, I have been lucky enough to meet them multiple times, but after this trip Satu will hopefully be able to say things have changed for her. ;) Hayley Williams, the singer of the group, knows of our plans because we both told her on their official LiveJournal. So that makes us even more excited! We hope to update our blog once a day during our ParaWeek (lol) but it all depends on the Wi-FI availabilities. Stay tuned for more updates!
![]() |
| Lidia, 20, Oulu |
Eli olemme siis menossa neljälle Paramoren keikalle, jotka ovat osa heidän Euroopan kesäkiertuettaan. Bändin uusin albumi "Paramore" julkaistiin 9. huhtikuuta (Suomessa 5.4), ja tämä kiertue on sen promoamista. Jos ei joku Paramoresta tiedä, (en tiedä miksi luet tätä blogia :D) käy kurkkaamassa paramorefinland.com, sieltä pitäisi löytyä eväät, joilla päästä alkuun. Bändihän koostuu siis kolmesta virallisesta jäsenestä, laulaja Hayley Williamsista, basisti Jeremy Davisista ja kitaristi Taylor Yorkista. Bändiin kuului ennen myös kitaristi Josh Farro ja rumpali Zac Farro, mutta he jättivät bändin ennen neljättä "Paramore"-albumia. Bändin uudella levyllä rumpuja soittelee rumpali Ilan Rubin, joka on myös Nine Inch Nails ja Angels and Airwaves -bändien riveissä.
![]() |
| Satu, 19, Joensuu |
Idea lähteä kiertämään Paramoren perässä Pohjoismaihin sai tuulta purjeisiinsa, kun Paramore julkaisi kesälle 27.6.2013 keikan Ruotsiin, Borlängen Peace and Love -festivaaleille. Elettiin helmikuun alkua. Päätettiin lähteä ainakin Ruotsiin heitä katsomaan, odotettiin hartaasti myös Suomen keikkaa. Suomen keikka julkaistiin pian, jolloin saimme tietää, että bändi esiintyisi Rock the Beach -festivaaleilla kaksi päivää Ruotsin keikan jälkeen. Näiden keikkojen ollessa varmoja emme edes ajatelleet, että muita keikkoja tulisi, tai ainakaan sellaisia, joille menisimme. Pian ilmoitettiin kuitenkin Tanskan keikka (24.6), joka olisi bändin oma keikka. Omat keikat ovat aina festarikeikkoja parempia, joten ei tarvinnut paljon tätä etappia miettiä. Kolme keikkaa, vau, kuulosti hyvältä.
![]() |
| Paramoren logo korviksissa ja käsikorussa |
Paramore on hyvin aktiivinen bändi netissä, ja he juttelevat faneilleen paljon, erityisesti laulaja Hayley. Hayleyn kanssa juttelin heidän LiveJournalissaan tulevista keikoista, kerroin meneväni Tanskaan, Norjaan, Ruotsiin ja Suomeen keikalle. Hayley vastasi tähän, että "SEE YOU AT THE SHOWS YAY!". Satukin sai kerrottua tulevansa keikoille, ja Hayley kertoi odottavansa häntä myös innolla. Meistä kahdesta Satu ei vielä ole päässyt bändiä tapaamaan, minä olen useampaankin otteeseen, mutta korjaamme asian tällä kiertueella. ;) Paramore siis tietää kuka olen, olen mm. haastatellut heitä Suomen Ruisrock-festivaaleilla 2011, joten nämä keikat ovat erityisiä, koska bändi odottaa meidän tuloamme. ;) Ainakin toivotaan niin.
Tavoitteena on, että päivitetään tätä blogia meidän reissun 22-30.6 ajan joka päivä. Tämä tietenkin riippuu ihan siitä, löydetäänko matkalta langatonta, ilmaista nettiyhteyttä. Toivottavasti saamme tänne myös videomateriaalia, kuvia nyt ainakin on tulossa. Kannattaa siis seurailla blogia, jos meidän jutut kiinnostaa. :)
A short summary in English. This is the blog of Lidia and Satu, a blog of two Finnish girls that will follow a band called Paramore for a week. We will see the band live in Denmark, Norway, Sweden and Finland. We will be very sleep-deprived by the end of the week but it'll be all worth it.
Satu and I met at a Paramore show in Edinburgh, Scotland on August 21st 2012 but we had known each other online for a longer period of time. We both wanted to go and see the band play multiple times in a row so we're now embarking on this journey together. We both run paramorefinland.com and pmoreonline.com and we've both seen the band live in Finland and abroad.
Satu has not yet met the band, I have been lucky enough to meet them multiple times, but after this trip Satu will hopefully be able to say things have changed for her. ;) Hayley Williams, the singer of the group, knows of our plans because we both told her on their official LiveJournal. So that makes us even more excited! We hope to update our blog once a day during our ParaWeek (lol) but it all depends on the Wi-FI availabilities. Stay tuned for more updates!


